Audi a introdus inovaţia numită Audi Space Frame acum 15 ani
şi această structură este folosită la modelele mari pentru a reduce
greutatea. Iată însă că acum marca din Ingolstadt ne arată cum ar
sta cadrul de aluminiu pe un model mai mic, adică Audi A5 Coupe.
Rezultatele sunt convingătoare, aluminiul şi plasticul ranforsat cu
fibră de carbon, reducând masa până la 1.310 kg, adică cu
aproximativ 110 kg.
Avantajul principal al acestui prototip este că se pot monta
motoare mai mici fără a renunţa la performanţele celor mari. De
exemplu, conceptul de faţă, dotat cu motorul de 2.0 litri
TFSI de 211, are un raport cai putere per tonă doar puţin mai mic
decât cel al vârfului de gamă Audi A5 3.2 FSI V6, valorile
absolute fiind 161 CP/tonă la modelul cu motor de 4 în linie şi 172
CP/tonă la cel cu propulsori V6.
În plus masa mai mică ar putea duce la necesitatea unor
componente ale sistemului de frânare mai mici şi implict mai
uşoare, rezultând de aici o economie de combustibil
superioară. Audi Space Frame a fost folosit întâi pe Audi A8, iar
în prezent de această structură beneficiază supercar-ul Audi R8 şi
cu siguranţă, în cel mai scurt timp, ASF va ajunge şi pe Audi
A5